Když slyšíte „změna operátora“, možná vám naskočí husí kůže. Hororové příběhy o zablokovaných číslech, ztracených kontaktech nebo nekonečném papírování se šíří jako městské legendy. Ale jaká je pravda? A opravdu to musí být tak složité?
Jak to skutečně probíhá
Přechod mezi operátory je ve skutečnosti mnohem jednodušší, než si většina lidí myslí. Díky novele zákona o elektronických komunikacích z roku 2020 se proces výrazně zrychlil a zpřehlednil. Teď vám přechod trvá pouhé 2 až 4 pracovní dny. Stačí mít takzvaný OKU kód (ověřovací kód účastníka), který najdete ve své smlouvě nebo zákaznické aplikaci. A to je vlastně všechno! Pak už jen stačí si vybrat ideální tarif pro vaše potřeby.
Co je OKU kód a proč ho potřebujete
OKU kód je unikátní číselný identifikátor, který vám přidělí váš stávající operátor. Potřebujete ho ve chvíli, kdy chcete přenést své telefonní číslo k jinému operátorovi. Slouží jako potvrzení, že jste skutečně oprávněný uživatel daného čísla.
K čemu slouží OKU kód:
- přenos telefonního čísla bez nutnosti rušit smlouvu
- rychlý převod bez výpadku služby
- nový operátor zařídí výpověď u stávajícího
Bez tohoto kódu přenos čísla není možný.
Srovnejte si neveřejné tarify
Jak najít OKU kód u jednotlivých operátorů
O2: Postup přes Moje O2
- Otevřete si webové stránky Moje O2
- Přihlaste se pomocí svého jména a hesla
- V sekci „Moje služby a zařízení“ vyberte službu, od které chcete OKU kód
- Sjeďte dolů do sekce „Pomoc a podpora“ a klikněte na „Zobrazit Ověřovací kód účastníka (OKU)“
- Potvrďte zobrazení přihlášením
- Kód začíná na číslo 8 a má 14 číslic
T-Mobile: Postup přes Můj T-Mobile
- Otevřete Můj T-Mobile
- Přihlaste se uživatelským jménem nebo přes SMS
- V horním menu klikněte na záložku „Smlouva“ > „Přehled smluv“
- Vyberte službu a klikněte na „Zobrazit Ověřovací kód účastníka (OKU)“
- Zadejte své heslo pro komunikaci a potvrďte
- Pošlete SMS na číslo 4603 ve tvaru:
heslo vaše rodné číslo
- Rodné číslo vyplňte bez lomítka. T-Mobile vám pak obratem zašle SMS s vaším heslem pro komunikaci.
Vodafone: Postup přes samoobsluhu Vodafone
- Navštivte web Vodafone
- Klikněte na Můj Vodafone a přihlaste se
- V pravém horním rohu klikněte na Administrátor > Smlouvy a splátky
- Klikněte na Kód pro přenos služby
- Otevřete záložku Kódy pro přenos čísla
- Zadejte ověřovací SMS kód a klikněte na Pokračovat
- OKU kód se zobrazí – zkopírujte si ho a máte hotovo
Srovnejte si neveřejné tarify
Jak OKU kód použít při přenosu čísla
- Vyberte si nový tarif u jiného operátora
- Při vyplňování žádosti o přenos zadejte OKU kód
- Nový operátor za vás vyřeší přechod – výpověď, přenos, aktivaci
Přenos čísla trvá 3–4 pracovní dny. Váš současný tarif funguje i během přechodu.
Nechcete to řešit sami? Tarifix vám pomůže
Tarifix sice OKU kód za vás nezíská (ten je potřeba dodat), ale:
OKU kód je nezbytný pro přechod k jinému operátorovi a najdete ho v samoobsluze vašeho operátora.
Srovnejte si neveřejné tarify
Mohlo by vás zajímat