Obecné obchodní podmínky a reklamační řád

Obecná ustanovení a vymezení pojmů

Následující obchodní podmínky a reklamační řád platí pro nákup zboží a služeb na webu tarifx.cz, který provozuje Matěj Štipčák, fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona se sídlem na adrese Velká nad Veličkou 846, 69674, IČ: 14121000 a kontaktním e-mailem info@tarifix.cz. Tyto podmínky a řád blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.

Všechny smluvní vztahy jsou uzavírány v souladu s právním řádem České republiky. V případě, že jednou ze smluvních stran je spotřebitel, jsou vztahy upraveny občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). V případě, že jednou ze smluvních stran je jiný subjekt, jsou vztahy upraveny obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel.

Spotřebitelská smlouva:
Je smlouva mezi spotřebitelem a dodavatelem nebo prodávajícím, která se týká nákupu zboží, služeb nebo díla. Tyto smlouvy jsou upraveny občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. Spotřebitelem je v této smlouvě myšlena osoba, která nakupuje zboží nebo služby pro osobní spotřebu, nikoliv pro podnikání či jinou obdobnou činnost.

Prodávající/Dodavatel:
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se tedy o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu zboží nebo poskytuje služby.

Kupující / Spotřebitel:
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, nebo osoba, která nakupuje výrobky nebo využívá služby za účelem, který nesouvisí s podnikáním týkajícím se těchto výrobků nebo služeb.

Kupující/Nepatřící mezi spotřebitele:
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Internetový obchod:
Označuje elektronický obchodní systém provozovaný na internetu podnikatelem, který působí jako prodávající/dodavatel a nabízí zboží nebo služby k nákupu spotřebitelům či jiným kupujícím.

Uzavření kupní smlouvy:
Není-li kupujícím spotřebitel, objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Je-li kupujícím spotřebitel, umístěním nabídky prodeje zboží na internetových webových stránkách vyjadřuje prodávající / zprostředkovatel svoji vůli uzavřít kupní smlouvu na zboží, popř. služby za uvedených podmínek. Kupní smlouva vzniká okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.

Reklamace:
Je uplatnění práv kupujícího z rozporu s kupní smlouvou jakožto i uplatnění práv kupujícího plynoucích z odpovědnosti prodávajícího za vady.

Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách

Uzavřením kupní smlouvy kupující / zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi bez výhrad souhlasí. Na tyto obchodní a reklamační podmínky je kupující / zákazník dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Ceny uvedené v kupní smlouvě jsou platné v době uskutečnění objednávky. Doba trvání akčních cen je do vyprodání zásob, pokud není stanoveno doplňující informací u výrobku nebo služby jinak. Tyto obchodní a reklamační podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce, je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem webu a kupující / zákazník má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád, jsou zobrazeny na webových stránkách našeho webu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím / zákazníkem. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá.

Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy

Pokud nebudete se zbožím spokojeni, můžete jej bez udání důvodu vrátit nepoužité do 14 dnů od převzetí zásilky nazpět a my Vám dle Vašeho výběru vrátíme peníze nebo vyměníme zboží za jiné.

Pokud nebudete spokojeni s dodanou službou, platí znění zákona o obchodních korporacích a/nebo nového občanského zákoníku.

Pokud nebudete spokojeni se službou zprostředkování zvýhodněných podmínek u dodavatele třetí strany, pak jelikož prodávající / zprostředkovatel jménem kupujícího / zákazníka sjednává zvýhodněné služby u dodavatele třetí strany, kdy sám není této služby dodavatelem a tedy nad službou dodavatele třetí strany od předání věci kupujícímu / zákazníkovi nebude a/nebo nemusí mít kontrolu, vrácení peněz v tomto případě je možné pouze za předpokladu prokázání kupujícího / zákazníka prodávajícímu / zprostředkovateli zrušení zprostředkované služby prodávajícího kupujícímu u dodavatele třetí strany nikoli vůlí nebo vinou kupujícího / zákazníka. Vrácení peněz je možné také v případě, že prodávající / zprostředkovatel nezajistí sjednání dohodnutých podmínek s kupujícím / zákazníkem u dodavatele třetí strany, u které prodávající / zprostředkovatel slibuje zajištění těch kterých sjednaných zvýhodněných podmínek.

Odstoupení od smlouvy

Web tarifix.cz poskytuje spotřebiteli dle § 53 odst. 7 Občanského zákoníku ochrannou lhůtu 14 dní na vrácení zboží bez udání důvodu. Odstoupit od smlouvy lze i telefonicky nebo mailem před expedicí zboží. Pokud se rozhodnete využít tuto možnost, zašlete nám zboží včetně kopie dodacího listu a průvodního dopisu, ve kterém bude uvedeno, že odstupujete od uzavřené kupní smlouvy. Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude přijato.

Jednání s operátorem bez vědomí společnosti Tarifix.cz

Klient (kupující) není oprávněn jednat s mobilním operátorem ohledně tarifů a služeb sjednaných prostřednictvím společnosti Tarifix.cz bez předchozího vědomí a souhlasu portáluTarifix.cz. V případě, že klient jedná s operátorem nezávisle a bez koordinace s Tarifix.cz, zejména pokud se to týká změn v tarifech nebo službách, které byly sjednány prostřednictvím Tarifix.cz, bude klientovi vystavena faktura za služby v plné výši bez uplatnění předem dohodnutých slev nebo výhod. Toto opatření je zavedeno za účelem ochrany integrity sjednaných podmínek a zajištění kvality poskytovaných služeb.

Vrácení peněz

Peníze budou kupujícímu vráceny ve lhůtě 30 dnů od odstoupení od smlouvy. V případě vrácení zboží budou peníze zaslány kupujícímu na bankovní účet. Na žádost kupujícího budou peníze vráceny poštovní poukázkou, avšak takto pouze v případě, že kupující za zboží nehradil prostřednictvím internetu a/nebo za zboží zaplatil hotově.

Záruční doba

Pro kupujícího je záruční lhůta 24 měsíců. Záruka přesahující 24 měsíců a její podmínky jsou vyznačeny na záručním listě a/nebo faktuře – daňovém dokladu. Záruční doba začíná běžet převzetím doručeného zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny výrobku v záruční době začne záruka běžet znovu od převzetí nové věci.

Záruční list

Prodávající poskytuje záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje, které musí obsahovat záruční list. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČO, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu.

Rozpor s kupní smlouvou

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále také možno jen „rozpor s kupní smlouvou”), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci, popřípadě od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

Shodou s kupní smlouvou se pak rozumí zejména, že prodávaná věc je bez vad a dále že má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, dále že odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

Kontrola zásilky

Při převzetí zásilky je spotřebiteli doporučeno překontrolovat stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu výrobku či neúplnost zásilky, je spotřebiteli doporučeno za přítomnosti dopravce vyhotovit do přepravních dokladů záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zboží nepřevzít. Spotřebitel tím značně zjednoduší a urychlí vyřízení celé věci. Tím samozřejmě není nijak dotčeno právo spotřebitele uplatnit reklamaci u prodávajícího.

Uplatnění reklamace

Za všech okolností se snažíme vyjít spotřebiteli vstříc. V případě, že spotřebitel objeví na zakoupeném zboží v průběhu záruční lhůty vadu, má právo na reklamaci.

Zašlete reklamované zboží (pokud možno včetně kopie dodacího listu, záručního listu, případně i průvodního dopisu se stručným popisem vady) na e-mailovou adresu: info@tarifix.cz

Kontaktní osoba pověřená reklamačním řízením:
Matěj Štipčák
E-mail: info@tarifix.cz
Provozní doba: PO – NE – 8:00 – 22:00

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy (záruční servisy).

O přijetí reklamovaného zboží bude spotřebitel informován mailem.

Rozsah záruky

Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.

Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky a návod na obsluhu zboží (je-li přiložen) a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Na vady způsobené nesprávným použitím výrobku, v rozporu s návodem k použití se záruka nevztahuje.

Řešení reklamace uplatněné spotřebitelem

Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, načež prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, anebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující spotřebitel právo na výměnu věci, popřípadě má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí.

Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny věci, popřípadě může od smlouvy odstoupit.

Vyřízení reklamace

Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30 dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace v této lhůtě má spotřebitel právo na výměnu věci za stejnou novou bezvadnou věc, anebo může od smlouvy odstoupit. Výběr mezi výměnou věci a odstoupením od smlouvy náleží spotřebiteli.

Pokud byla reklamace oprávněná, má kupující spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (zejména náklady na dopravu reklamovaného zboží na adresu). Nutnými náklady se rozumí náklady nejnižší možné, jež byly možné kupujícím použít (např. MHD a nikoli automobil, např. doporučené obyčejné psaní a nikoli cenný balík atp.).

Cílem je vyřídit reklamaci ke spokojenosti kupujícího.

Ochrana osobních údajů a dat

Osobní údaje a data zákazníků jsou uchovávána v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. v platném znění, a případnými nadřízenými mezinárodními ujednáními, jako jsou např. obecné nařízení GDPR. Osobní údaje zákazníků jsou maximálně možně zabezpečeny proti zneužití, přičemž z naší strany nebudou předány nikomu, což je míněno doslovně! Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v naší databázi a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním, anebo do doby, do které nám to umožňují mezinárodní ujednání, jako je například obecné nařízení GDPR. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, pokud tyto prodávající má k dispozici, právo na opravu svých osobních údajů a odstranění svých osobních z naší databáze a další zákonná práva k těmto údajům.

Osobní data, která kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuta jiným subjektům, což je opět míněno doslovně! Jedinou výjimku mohou představovat externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu nutném k bezproblémovému doručení zboží.

Dílčí podmínky – Retence

1. Maximální sleva, kterou garantuje zprostředkovatel sjednat zákazníkovi, je oproti běžné ceně za měsíční mobilní paušál 40 %. Zákazník, jenž si zvolí službu zprostředkování slevy vyšší, je-li tato možnost k dispozici, souhlasí bez výhrad s tím, že nepodaří-li se zprostředkovateli pro zákazníka vyšší slevu sjednat, může pro zákazníka zprostředkovatel sjednat slevu 40 % s tím, že rozdíl mezi zprostředkování slevy 40 % a vyšší zákazníkovi zprostředkovatel do 15 pracovních dnů vrátí (např. je-li cena za sjednání 50% slevy 1.600 Kč a za sjednání 40% slevy 1.200 Kč, zprostředkovatel zákazníkovi vrátí 400 Kč)

2. Pokud po úhradě poplatku za službu Retence dodatečně, dokud služba Retence ještě nebyla sjednána / dokončena, zákazník svůj zájem z jakéhokoli důvodu pozmění nebo zruší, zprostředkovatel poplatek za neprovedenou službu Retence z důvodu vzniklé překážky* na straně zákazníka navrátí zákazníkovi ponížený o 50 %, minimálně však 600 Kč, a to do 15 pracovních dnů.

3. Zprostředkovatel zákazníkovi navrátí zákazníkem zprostředkovateli uhrazenou cenu za službu Retence poníženou o 50 %, minimálně však 600 Kč, také v případě, kdy zákazník nebude respektovat a z jakéhokoli důvodu nedodrží pokyny předané jemu zprostředkovatelem, jejichž dodržení je pro úspěšné sjednání služby Retence zprostředkovatelem zákazníkovi nezbytné, anebo uvede o sobě / využívané službě / vlastnictví čísla či zákaznického účtu chybné, nepřesné nebo sporné informace.

4. Pokud zájemce o službu Retence již uhradil za prostředkování služby poplatek, čímž se stal zákazníkem, načež se rozhodne tento vrátit, zprostředkovatel zákazníkovi poplatek vrátí z důvodu vzniklé překážky* na straně zákazníka ponížený o 300 Kč.

5. Pokud po úhradě poplatku za službu Retence provede zákazník do se zprostředkovatelem rozjednaného procesu nedomluvený zásah (např. zákazník zavolá mobilnímu operátorovi, aby s ním uskutečnil jakoukoli, byť třeba i shodnou dohodu, anebo mobilní operátor zavolá zákazníkovi, načež zákazník s ním uskuteční jakoukoli, byť třeba i shodnou dohodu), považuje zprostředkovatel svoji práci nikoli svoji vůlí za zmařenou, anebo na základě svého rozjednání dokončenou, a zákazníkovi tak poplatek nevrací.

6. Nárok na vrácení všech peněz za všech okolností vzniká bez výhrad tehdy, není-li věc vyřešena do 30 dnů od přijetí platby na vrub bankovního účtu zprostředkovatele, který do této doby nevyřešil poptávku zákazníka, přičemž zájemce splnil veškeré zprostředkovatelem dosavadní zadané pokyny.

Odpovědnost zprostředkovatele za nedodržení závazku mobilního operátora

1. Jelikož zprostředkovatel pouze zastupuje před mobilním operátorem zájem zákazníka, nenese zprostředkovatel, stejně jako nenese zákazník, za případné nedodržení dohody ze strany mobilního operátora se zákazníkem prostřednictvím zprostředkovatele žádnou odpovědnost.

2. Pokud nebude mobilním operátorem dodržena ať už jakákoli dohoda se zákazníkem, kterou zákazníkovi sjednal zprostředkovatel, nelze tuto skutečnost vymáhat po zprostředkovateli jako nedodržení závazku ze strany zprostředkovatele, neboť zprostředkovatel svůj závazek ve věci zastupování zájmu zákazníka splnil. Zákazník však má v případném důkazním řízení proti mobilnímu operátorovi vedeném zákazníkem právo vyžádat si od zprostředkovatele materiály pořízené zprostředkovatelem prokazující sjednání za zákazníka zprostředkovatelem s mobilním operátorem dohody.

3. Jelikož zprostředkovatel vždy stojí na straně zákazníka, kterého hájí před mobilním operátorem zájmy, v případě vzniklého jakéhokoli sporu mezi zákazníkem a mobilním operátorem, nikoli mezi zákazníkem a zprostředkovatelem, sehraje zprostředkovatel roli v důkazním řízení v zájmu zákazníka proti mobilnímu operátorovi a to doložením veškerých zprostředkovatelem se zákazníkem a mobilním operátorem získaných záznamů, to ovšem pouze u soudu, nikoli však u Policie ČR, kde pro existenci nadřazené mezinárodní směrnice o GDPR odmítne zprostředkovatel vypovídat.

Odeslání formuláře – kliknutí na tlačítko „Odeslat“

Odesláním formuláře souhlasíte s kontaktováním Vaší osoby na základě vyplněného kontaktního formuláře; potvrzujete, že jste se seznámil(a) a bezvýhradně souhlasíte s obchodními podmínkami a reklamačním řádem; berete na vědomí, že případné telefonické komunikace mezi námi mohou být za účelem zlepšování kvality služeb a archivace dohodnutých podmínek nahrávány stejně tak jako fakt, že Vaše data jsou u nás v bezpečí. Uvědomujete si, že reakce na Váš kontakt prostřednictvím tohoto kontaktního formuláře jsou nenárokovatelné. Kliknutím na tlačítko „Odeslat“ udělujete souhlas provozovateli webu, tarifix.cz, aby ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“), zpracovával ve formuláři zadané základní osobní údaje i osobní údaje dodatečné sdělené v následné e-mailové nebo hlasové komunikaci. S tímto uvedeným zpracováním udělujete svůj výslovný souhlas. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, souhlas můžete vzít kdykoliv zpět a to například zasláním mailu, zprávy nebo dopisu na kontaktní údaje provozovatele. 

Aktuálnost a platnost obchodních podmínek a reklamačního řádu

Tyto obchodní podmínky a reklamační řád jsou platné a aktuální ke dni 15.3.2023.

Tyto obchodní podmínky a reklamační řád si vyhrazuji právo libovolně měnit a verzovat, přičemž platnost té které verze obchodních podmínek a reklamačního řádu je vymahatelná v tu kterou dobu platnosti při jejich přijetí kupujícím v tu kterou dobu jeho objednávky a uskutečněného nákupu, nestanoví-li zákon a/nebo nadřazené mezinárodní ujednání jinak.

Tyto obchodní podmínky a reklamační řád nesou označení 20210315-01 a jsou platné a aktuální k 15.3.2023.