Obecné obchodní podmínky a reklamační řád
Obecná ustanovení a vymezení pojmů
Následující obchodní podmínky a reklamační řád platí pro nákup zboží a služeb na webu tarifix.cz, který provozuje QUIX Global s.r.o., společnost se sídlem Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1, IČ: 224 66 444, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 416432. Kontaktní e-mail: info@tarifix.cz. Tyto podmínky a řád blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Všechny smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Pokud je jednou ze smluvních stran spotřebitel, vztahy se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). V případě, že je smluvní stranou podnikatel nebo jiný subjekt, vztahy se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) ve znění pozdějších předpisů.
Spotřebitelská smlouva:
Je smlouva mezi spotřebitelem a dodavatelem nebo prodávajícím, která se týká nákupu zboží, služeb nebo díla. Tyto smlouvy jsou upraveny občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. Spotřebitelem je v této smlouvě myšlena osoba, která nakupuje zboží nebo služby pro osobní spotřebu, nikoliv pro podnikání či jinou obdobnou činnost.
Prodávající/Dodavatel:
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se tedy o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu zboží nebo poskytuje služby.
Kupující / Spotřebitel:
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, nebo osoba, která nakupuje výrobky nebo využívá služby za účelem, který nesouvisí s podnikáním týkajícím se těchto výrobků nebo služeb.
Kupující/Nepatřící mezi spotřebitele:
Je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Internetový obchod:
Označuje elektronický obchodní systém provozovaný na internetu podnikatelem, který působí jako prodávající/dodavatel a nabízí zboží nebo služby k nákupu spotřebitelům či jiným kupujícím.
Uzavření kupní smlouvy:
Není-li kupujícím spotřebitel, objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany prodávajícího). Je-li kupujícím spotřebitel, umístěním nabídky prodeje zboží na internetových webových stránkách vyjadřuje prodávající / zprostředkovatel svoji vůli uzavřít kupní smlouvu na zboží, popř. služby za uvedených podmínek. Kupní smlouva vzniká okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Reklamace:
Je uplatnění práv kupujícího z rozporu s kupní smlouvou jakožto i uplatnění práv kupujícího plynoucích z odpovědnosti prodávajícího za vady.
Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách
Uzavřením kupní smlouvy kupující / zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi bez výhrad souhlasí. Na tyto obchodní a reklamační podmínky je kupující / zákazník dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Ceny uvedené v kupní smlouvě jsou platné v době uskutečnění objednávky. Doba trvání akčních cen je do vyprodání zásob, pokud není stanoveno doplňující informací u výrobku nebo služby jinak. Tyto obchodní a reklamační podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce, je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem webu a kupující / zákazník má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační řád, jsou zobrazeny na webových stránkách našeho webu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím / zákazníkem. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá.
Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy
Pokud nebudete se zbožím spokojeni, můžete jej bez udání důvodu vrátit nepoužité do 14 dnů od převzetí zásilky nazpět a my Vám dle Vašeho výběru vrátíme peníze nebo vyměníme zboží za jiné.
Pokud nebudete spokojeni s dodanou službou, vaše práva a povinnosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a dalšími platnými právními předpisy.
Pokud nebudete spokojeni se službou zprostředkování zvýhodněných podmínek u dodavatele třetí strany, může být vrácení peněz možné pouze v případě, že prokážete zrušení této služby ze strany dodavatele, nikoli vaší vlastní vinou nebo rozhodnutím. Zprostředkovatel není přímým dodavatelem služby a nemá nad ní kontrolu po jejím sjednání.
Odstoupení od smlouvy
Web tarifix.cz poskytuje spotřebiteli dle § 53 odst. 7 Občanského zákoníku ochrannou lhůtu 14 dní na vrácení zboží bez udání důvodu. Odstoupit od smlouvy lze i telefonicky nebo mailem před expedicí zboží. Pokud se rozhodnete využít tuto možnost, zašlete nám zboží včetně kopie dodacího listu a průvodního dopisu, ve kterém bude uvedeno, že odstupujete od uzavřené kupní smlouvy. Zboží zaslané zpět formou dobírky nebude přijato.
Jednání s operátorem bez vědomí společnosti Tarifix.cz
Klient (kupující) není oprávněn jednat s mobilním operátorem ohledně tarifů a služeb sjednaných prostřednictvím společnosti Tarifix.cz bez předchozího vědomí a souhlasu portálu Tarifix.cz. V případě, že klient jedná s operátorem nezávisle a bez koordinace s Tarifix.cz, zejména pokud se to týká změn v tarifech nebo službách, které byly sjednány prostřednictvím Tarifix.cz, bude klientovi vystavena faktura za služby v plné výši bez uplatnění předem dohodnutých slev nebo výhod. Toto opatření je zavedeno za účelem ochrany integrity sjednaných podmínek a zajištění kvality poskytovaných služeb.
Vrácení peněz
Peníze budou kupujícímu vráceny ve lhůtě 30 dnů od odstoupení od smlouvy. V případě vrácení zboží budou peníze zaslány kupujícímu na bankovní účet. Na žádost kupujícího budou peníze vráceny poštovní poukázkou, avšak takto pouze v případě, že kupující za zboží nehradil prostřednictvím internetu a/nebo za zboží zaplatil hotově.
Záruční doba
Pro kupujícího je záruční lhůta 24 měsíců. Záruka přesahující 24 měsíců a její podmínky jsou vyznačeny na záručním listě a/nebo faktuře – daňovém dokladu. Záruční doba začíná běžet převzetím doručeného zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny výrobku v záruční době začne záruka běžet znovu od převzetí nové věci.
Záruční list
Prodávající poskytuje záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje, které musí obsahovat záruční list. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, IČO, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu.
Rozpor s kupní smlouvou
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále také možno jen „rozpor s kupní smlouvou”), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci, popřípadě od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Shodou s kupní smlouvou se pak rozumí zejména, že prodávaná věc je bez vad a dále že má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, dále že odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Kontrola zásilky
Při převzetí zásilky je spotřebiteli doporučeno překontrolovat stav zásilky. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu výrobku či neúplnost zásilky, je spotřebiteli doporučeno za přítomnosti dopravce vyhotovit do přepravních dokladů záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zboží nepřevzít. Spotřebitel tím značně zjednoduší a urychlí vyřízení celé věci. Tím samozřejmě není nijak dotčeno právo spotřebitele uplatnit reklamaci u prodávajícího.
Uplatnění reklamace
Za všech okolností se snažíme vyjít spotřebiteli vstříc. V případě, že spotřebitel objeví na zakoupeném zboží v průběhu záruční lhůty vadu, má právo na reklamaci.
Zašlete reklamované zboží (pokud možno včetně kopie dodacího listu, záručního listu, případně i průvodního dopisu se stručným popisem vady) na e-mailovou adresu: info@tarifix.cz
Kontaktní osoba pověřená reklamačním řízením:
Matěj Štipčák
E-mail: info@tarifix.cz
Provozní doba: PO – NE – 8:00 – 22:00
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy (záruční servisy).
O přijetí reklamovaného zboží bude spotřebitel informován mailem.
Rozsah záruky
Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
Před prvním použitím je kupující povinen prostudovat záruční podmínky a návod na obsluhu zboží (je-li přiložen) a následně se těmito informacemi důsledně řídit. Na vady způsobené nesprávným použitím výrobku, v rozporu s návodem k použití se záruka nevztahuje.
Řešení reklamace uplatněné spotřebitelem
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující spotřebitel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, načež prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, anebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující spotřebitel právo na výměnu věci, popřípadě má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, pokud se stejná vada projeví potřetí.
Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující spotřebitel právo na přiměřenou slevu z ceny věci, popřípadě může od smlouvy odstoupit.
Vyřízení reklamace
Reklamace bude vyřízena nejdéle do 30 dnů od jejího uplatnění. V případě nevyřízení reklamace v této lhůtě má spotřebitel právo na výměnu věci za stejnou novou bezvadnou věc, anebo může od smlouvy odstoupit. Výběr mezi výměnou věci a odstoupením od smlouvy náleží spotřebiteli.
Pokud byla reklamace oprávněná, má kupující spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (zejména náklady na dopravu reklamovaného zboží na adresu). Nutnými náklady se rozumí náklady nejnižší možné, jež byly možné kupujícím použít (např. MHD a nikoli automobil, např. doporučené obyčejné psaní a nikoli cenný balík atp.).
Cílem je vyřídit reklamaci ke spokojenosti kupujícího.
Ochrana osobních údajů a dat
Osobní údaje a data zákazníků jsou uchovávána v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR). Osobní údaje zákazníků jsou maximálně možně zabezpečeny proti zneužití, přičemž z naší strany nebudou předány nikomu, což je míněno doslovně! Uzavřením kupní smlouvy dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním a shromažďováním svých osobních údajů v naší databázi a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním, anebo do doby, do které nám to umožňují mezinárodní ujednání, jako je například obecné nařízení GDPR. Kupující má právo na přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz a další práva stanovená nařízením GDPR.
Osobní data, která kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuta jiným subjektům, což je opět míněno doslovně! Jedinou výjimku mohou představovat externí dopravci, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu nutném k bezproblémovému doručení zboží.
Dílčí podmínky – Retence
1. Zprostředkovatel se zavazuje sjednat pro zákazníka nejvyšší možnou slevu na měsíční paušál. Pokud se nepodaří sjednat požadovanou nebo vyšší slevu, má zákazník nárok na poměrné vrácení části zaplacené částky, odpovídající rozdílu mezi zaplacenou částkou za zprostředkování a skutečně dosaženou slevou. Výše vrácené částky se určí poměrným způsobem na základě rozdílu mezi sjednanou a garantovanou slevou.
2. Pokud zákazník po úhradě poplatku za službu dodatečně změní svůj požadavek nebo se rozhodne službu zrušit ještě před jejím sjednáním či dokončením, zprostředkovatel mu vrátí odpovídající část zaplaceného poplatku. Vzhledem k již vynaloženým administrativním a provozním nákladům bude vrácená částka ponížena o 50 %, nejméně však o 600 Kč.
3. Pokud zákazník nesplní podmínky nezbytné pro úspěšné sjednání služby, například nedodrží pokyny poskytnuté zprostředkovatelem nebo uvede nesprávné, nepřesné či sporné informace o své osobě, využívané službě či vlastnictví čísla nebo zákaznického účtu, zprostředkovatel mu vrátí část uhrazené ceny za službu. Vzhledem k administrativním nákladům bude vrácená částka ponížena o 50 %, minimálně však o 600 Kč.
4. Pokud zákazník již uhradil poplatek za zprostředkování služby a následně se rozhodne požádat o jeho vrácení, bude mu částka refundována s ohledem na vzniklé administrativní náklady. V takovém případě bude vrácená částka ponížena o 50 %.
5. Pokud zákazník po úhradě poplatku zasáhne do sjednávacího procesu bez předchozí dohody se zprostředkovatelem (například kontaktuje mobilního operátora sám nebo přijme jeho nabídku bez konzultace se zprostředkovatelem), považuje se tato skutečnost za zásah, který znemožnil či předčasně ukončil práci zprostředkovatele. V takovém případě nevzniká zákazníkovi nárok na vrácení poplatku.
6. Zákazník má právo na vrácení celé uhrazené částky v případě, že zprostředkovatel nevyřeší jeho požadavek do 60 dnů od přijetí platby na svůj bankovní účet. Tento nárok je podmíněn tím, že zákazník v průběhu procesu splnil všechny pokyny stanovené zprostředkovatelem.
Odpovědnost zprostředkovatele za nedodržení závazku mobilního operátora
1. Jelikož zprostředkovatel pouze zastupuje před mobilním operátorem zájem zákazníka, nenese zprostředkovatel, stejně jako nenese zákazník, za případné nedodržení dohody ze strany mobilního operátora se zákazníkem prostřednictvím zprostředkovatele žádnou odpovědnost.
2. Pokud nebude mobilním operátorem dodržena ať už jakákoli dohoda se zákazníkem, kterou zákazníkovi sjednal zprostředkovatel, nelze tuto skutečnost vymáhat po zprostředkovateli jako nedodržení závazku ze strany zprostředkovatele, neboť zprostředkovatel svůj závazek ve věci zastupování zájmu zákazníka splnil. Zákazník však má v případném důkazním řízení proti mobilnímu operátorovi vedeném zákazníkem právo vyžádat si od zprostředkovatele materiály pořízené zprostředkovatelem prokazující sjednání za zákazníka zprostředkovatelem s mobilním operátorem dohody.
3. Jelikož zprostředkovatel vždy stojí na straně zákazníka, kterého hájí před mobilním operátorem zájmy, v případě vzniklého jakéhokoli sporu mezi zákazníkem a mobilním operátorem, nikoli mezi zákazníkem a zprostředkovatelem, sehraje zprostředkovatel roli v důkazním řízení v zájmu zákazníka proti mobilnímu operátorovi a to doložením veškerých zprostředkovatelem se zákazníkem a mobilním operátorem získaných záznamů, to ovšem pouze u soudu, nikoli však u Policie ČR, kde zprostředkovatel odmítne vypovídat s ohledem na platné nařízení GDPR.
Odeslání formuláře – kliknutí na tlačítko „Odeslat“
Odesláním formuláře souhlasíte s kontaktováním Vaší osoby na základě vyplněného kontaktního formuláře; potvrzujete, že jste se seznámil(a) a bezvýhradně souhlasíte s obchodními podmínkami a reklamačním řádem; berete na vědomí, že telefonická komunikace mezi námi může být nahrávána za účelem zkvalitnění služeb a uchování dohodnutých podmínek. Zároveň potvrzujete, že vaše data jsou u nás v bezpečí. Uvědomujete si, že reakce na Váš kontakt prostřednictvím tohoto kontaktního formuláře jsou nenárokovatelné. Kliknutím na tlačítko „Odeslat“ udělujete souhlas provozovateli webu, tarifix.cz, aby ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“), zpracovával ve formuláři zadané základní osobní údaje i osobní údaje dodatečné sdělené v následné e-mailové nebo hlasové komunikaci. S tímto uvedeným zpracováním udělujete svůj výslovný souhlas. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, souhlas můžete vzít kdykoliv zpět a to například zasláním mailu, zprávy nebo dopisu na kontaktní údaje provozovatele.
Aktuálnost a platnost obchodních podmínek a reklamačního řádu
Tyto obchodní podmínky a reklamační řád jsou platné a aktuální ke dni 1.1.2025.
Tyto obchodní podmínky a reklamační řád si vyhrazuji právo libovolně měnit a verzovat, přičemž platnost té které verze obchodních podmínek a reklamačního řádu je vymahatelná v tu kterou dobu platnosti při jejich přijetí kupujícím v tu kterou dobu jeho objednávky a uskutečněného nákupu, nestanoví-li zákon a/nebo nadřazené mezinárodní ujednání jinak.
Tyto obchodní podmínky a reklamační řád nesou označení 20250101-01 a jsou platné a aktuální k 1.1.2025.